сряда, 9 юли 2008 г.

Дизайнът на баниците!!!!



Както всички знаете в българия има твърде много видове баници. Само от към форма са вити, дърпани, мачкани, точени, квадратни,правоъгълни, триъгълни и т.н., а от към плънки и съставни продукти лично на мен са ми предлагали неща /да точният израз е “неща”/, които нямат абсолютно нищо с баниците, но готвачите им гордо ги наричат така. Реших да озаглавя тази тема именно така, тъй като напоследък много мои познати се оплакват от качеството на баниците и всички други закуски покрай тях. На единия му били все по-малки, друг се оплаква, че им слагат само извара, но най-вече чувам оплаквания за маста с която ОБИЛНО са пропити. Вече ми писна от оплакванията им! Ами не ги яжте проклетите баници щом не ви харесват! Не че на мен не ми се случва в бързината да хапна и аз някаква подобна гадост, но след последния бонус /мезе/ към баницата ми внимавам това да се случва изключително рядко.А и повярвайте ми, ако имах възможност да се храня само с храната, която сама си приготвям щях да ям само нея и нищичко друго.



Веднъж ми се наложи да вляза в кухнята на един ресторант и …, ….., …… и цензурно казано “Леле Майко!”. Два месеца се хранех само с пакетирана храна - нищо сготвено и предлагано в ресторант или закусвалня. След време погнусата отшумя и след като реших, че това е единичен случай пак започнах да се храня нормално. Е да де, ама ми се наложи отново по работа да вляза в кухнята на друг ресторант, след време в трети и т.н. Какво подяволите проверяват тия пичове от ХЕИ? Дали помещенията имат стени ли? Това достатъчна проверка ли е? Затова и всеки 5-и в България има я кафе, я пицария или ресторант, заведение за бързо хранене или баничарница. И кое в България определя дали един ресторант е добър? Може би това колко е нов? Може би дизайнът му? В доста случаи даже това кой е собственикът на ресторанта! Абсурди!
Колко по-различна щеше да е ситуацията само ако и в нашата родна страна имаше критици, като в развитите страни. Хора които наистина разбират и от храна и от вина и най-вече от тяхното съчетаване, а не като обикновения българин поръчва си риба и съответно вика/тук се има впредвид,че очтиво моли гарсона да му подаде листа с вина, избира 5 мин. и поръчва/ на сервитьора да донесе там каквото имат от най-доброто естествено!
Добрата новина е, че вече и в България навлиза формата за самоконтрол чрез тайни клиенти. Все повече вериги ресторанти търсят услугитена тайните клиенти за да проверят качеството на обслужване в своите ресторанти.
Лошото в случая , е че един таен клиент неможе да провери състоянието на кухнята от хигиенна гледна точка, освен ако от персонала не се издънят и неподнесът неизмита чаша или бонус към ястието. Но ти българино вместо да се мръщиш и да недоволстващ побързай да хванеш бонуса, че тия гадини бягат адски бързо все пак имат цяла кухня да обхождат!

Няма коментари:

Публикуване на коментар